(Aktualizováno 4. 10. 2024)

Vážení členové,

jak jsme již včera avizovali, dnes upřesňujeme termín konání zprostředkované pomoci městem Opava ve formě poskytnutí personálních kapacit AČR při odklízení následků povodně. Dle zaslaných požadavků byla naše osada zařazena do skupiny sousedních osad a termín byl stanoven na neděli 6. 10. 2024 od 08:00.

Prosíme ty členy, kteří se nám nahlašovali s prosbami o pomoc, aby byli v průběhu neděle přítomni na svých zahradách a byli nápomocni při organizaci a upřesňování svých požadavků. Vzhledem k velkému množství požadavků jsme nuceni přednostně uspokojit seniory a imobilní členy. Dále budou odstraňovány škody, které si svépomocí nejsou členové schopni vyřešit sami (naplavené kontejnery, velkoobjemové věci, posunuté chatky, odstranění totálně zlikvidovaných chatek a podobně). Vzhledem k absenci techniky a k limitované kapacitě vojáků, jsme nuceni předem upozornit, že pravděpodobně nebude možné pomoci všem, případně ne v plném rozsahu jejich požadavků.

Organizace prací bude probíhat operativně v průběhu neděle, a to na základě aktuálních personálních kapacit příslušníků armády, skutečné náročnosti požadavků, počasí a dalších okolností. Kontaktní osobou při organizaci je předseda kontrolní komise Tomáš Vícha případně přítomní členové výboru a kontrolní komise. Pokud jsme Vás ještě nekontaktovali v odpovědi na Vaše požadavky a neučiníme tak ještě v průběhu soboty, nemějte obavy, nezapomněli jsme na Vás.

Závěrem apelujeme na členy, kteří ukládali svůj odpad ze zahrad a chatek na cestu ke studni, aby byli nápomocni při přenášení na druhou stranu valu na ulici U Dráhy. Všichni, kteří tam svůj odpad ukládali, byli opakovaně upozorňováni že to není místo určené ke skládce.

Za výbor a kontrolní komisi

Tomáš Vícha


Vážení členové,

městem Opava nám byla nabídnuta pomoc v odstraňování následků povodní za pomoci vojska. Pomoc jsme s díky přijali a prozatím jsme uvedli konkrétní případy členů, kteří se na nás již s žádostí o pomoc obrátili. Mimo to jsme také požádali o pomoc s odstraňováním povodňového odpadu, který je nevhodně umístěný podél náspu u ulice U Dráhy a ke kterému se nelze dostat těžkou technikou. Dále jsme také požádali o opravu mostku přes městský náhon, který se nachází u studny pitné vody.

Tímto bychom Vás, naše členy, požádali, abyste zvážili možnost využití nabízené pomoci i u Vás na zahradě. Primárně bude pomoc směřovat seniorům a imobilním osobám, ale doufáme, že zbude čas a personální kapacita na co možná nejvíce z Vás. Vaše žádosti prosím zasílejte s podrobným popisem a případně fotodokumentací na e-mail předsedy kontrolní komise (paní předsedkyně Jarošová není po celý tento týden k dispozici a může dojít ke zdržení v přeposílání), případně využijte kontaktní formulář na webových stránkách. Vaše žádosti zaevidujeme a budeme Vás kontaktovat.

Předpokládaný termín konání akce je tento víkend (5. a 6. 10. 2024), ale termín se může posunout, vše bude záležet na koordinaci města Opavy a velení vojska. V průběhu zítřejšího dne (pátek 4. 10. 2024) Vás budeme na základě informací obdržených od města Opavy dále informovat s potvrzením nebo přesunem termínu pomoci.

Za výbor a kontrolní komisi

Tomáš Vícha